Az OTP fintech vállalatának reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a megkérdezettek 47 százaléka az elmúlt évben már online kötött szerződést. Benyó Péter ügyvezető hozzátette, hogy a legtöbben még honlapon intézik az ügyeiket, de 10 százalék már a mobilalkalmazásokat választja.
 
A kutatás szerint a szokásokat a járvány is befolyásolta, hiszen 19 százalék emiatt tért át az internetes ügyintézésre. A rendkívüli helyzet ugyanakkor nem csupán az online megoldásokat értékelte föl, hanem a biztosításokat is, hiszen az ügyfelek majdnem ötöde a járvány miatt szerződött - írták.
 
A felmérés alapján az ügyintézés formájától függetlenül a lakás-, az élet-, valamint a gépjármű-biztosítás a legnépszerűbb. Ezekkel a lakosság majdnem fele rendelkezett már életében. A megkérdezettek negyede emelte ki a nyugdíj- és egészségbiztosítást, míg eseti utasbiztosítást a lakosság 38 százaléka kötött már.
 
A kutatás az OTP Mobil megbízásából készült októberben. 701 fős végső mintája a 18 és 49 év közöttiekre terjed ki - olvasható a közleményben.