Csak minden tizedik család hozza ki 10 ezer forint alatti összegből a kötelező iskolaszer-vásárlást, és ugyanennyien vannak azok is, akik több mint 40 ezer forintot áldoznak rá.
 
Az arányok egybevágnak az online piactér két évvel ezelőtti hasonló kutatásának eredményével, tehát a szülők stabilan ugyanazt az összeget szánják az évkezdésre a közlemény szerint.
 
A beszerzendő eszközök negyedét a családok interneten vásárolják meg. A vásárlók 39 százaléka vesz uzsonnásdobozt és kulacsot online, ezt követi 37 százalékkal a mágnes- vagy parafatábla, majd 36 százalékkal a tornazsák és az iskolatáska.
 
A válaszadók több mint fele, 56 százaléka a nyár elejétől folyamatosan, vagy a szünidő közepén szerzi be a listán szereplő cikkeket, 44 százalék viszont az utolsó pillanatra hagyja a bevásárlást.
 
A Vaterán augusztus és november között átlagosan 22 százalékkal nő a beiskolázáshoz köthető termékek eladása az azt megelőző időszakhoz képest. A családok 76 százaléka inkább az új dolgokat keresi, a 2018-as eladási statisztikák alapján azonban 86 százalékuk vásárol használt termékeket is az iskolakezdési időszakban.
 
Iskolakezdés előtt egyre többen adják el feleslegessé vált holmijaikat; míg 2017-ben a válaszadók negyede próbálta értékesíteni a már nem szükséges eszközöket, a friss kutatás szerint már a válaszadók harmada tesz így. Két éve csak 70 százalékuk, idén már 78 százalékuk hirdet még használható iskolatáskát, de szívesen tesznek szert extra bevételre a tornaórához kapcsolódó felszerelések (57 százalék), illetve régi tolltartók (38 százalék) eladásából is