A pályázatban magánszemélyek kaphatnak támogatást, pedálszenzoros kerékpárok vásárlásához maximum 90 ezer forintot, nyomatékszenzoros kerékpárokra 150 ezer forintot, legfeljebb a jármű árának felét, és mivel elsősorban a munkába járást kívánják segíteni, ezért a pályázat benyújtáshoz munkaviszonyt igazoló dokumentum csatolása is szükséges lesz.
 
A keresletet az érdeklődők számára leginkább elérhető, olcsóbb márkák felé szeretnék terelni, ezért a támogatott járművek nem kerülhetnek többe 900 ezer forintnál, és megadott műszaki-környezetvédelmi követelményeknek is meg kell felelniük - hívta fel a figyelmet az államtitkár.
 
Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: az idén februárban bejelentett Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv keretében az elektromobilitás ösztönzése kiemelt kormányzati feladat.
 
Az elektromos járművek károsanyag- és zajkibocsátása sokkal alacsonyabb, mint más járműveké, a közlekedésből származó környezetszennyezés visszaszorítása érdekében a kormány célja az elektromobilitás elterjesztése - tette hozzá.
 
A kormányszóvivő különösen fontosnak nevezte, hogy elektromos járművek használatával ki lehet váltani a sok szennyező anyagot kibocsátó autókat, amelyek jelentősen hozzájárulnak a környezetterheléshez. Kiemelte azt is, hogy a versenyképesség érdekében fontos ebbe az irányba segíteni a gazdaság működését, mert ez a jövő technológiája.
 
Szentkirályi Alexandra ismertette, hogy eddig csaknem 2500 elektromos jármű megvásárlását segítette állami támogatás. Az elektromos töltőállomások hálózata is folyamatosan bővül, állami támogatások igénybevételével közel 600 töltőállomás létesül az év végéig.
 
A kormányszóvivő felidézte, hogy az év elején elektromos járművek vásárlására kiírt 5 milliárd forintos pályázat nagy sikerrel zárult, az ITM a támogatás mértékét meg is emelte mintegy 882 millió forinttal, így az összes jelentkezőt támogatni tudták.
 
Mint mondta, több intézkedés történt az elektromobilitás ösztönzésére, amelyek eredményeképpen minden közúti személyszállítási eszköz elektromos változata megjelenik. Kiemelte a zöld busz programot, amelynek célja, hogy tíz éven belül minden második busz környezetbarát legyen a nagyvárosok helyi közlekedésében, az elektromos buszok beszerzését például 36 milliárd forinttal támogatja a kormány.
 
Kaderják Péter hangsúlyozta, hogy a kerékpározás a leginkább környezetkímélő közlekedési mód. Az elektromos rásegítésű kerékpárok használata segíthet abban, hogy egyre többen válasszák ezt a közlekedést, akár a hagyományos gépkocsik helyett.
 
A pályázat lebonyolítását az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. végzi majd. A beadás egyszerűsítése és gyorsítása érdekében a dokumentumokat kizárólag elektronikus úton lehet benyújtani. Az elektronikus ügyintézéssel a pályázatok feldolgozási időszaka csökken, gyorsabb elbírálás és kifizetés várható - mondta az államtitkár.
 
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a sajtótájékoztatón elmondta: az 1 milliárd forintos keretösszeg több mint 7000 elektromos rásegítésű kerékpár megvásárlását teszi lehetővé.
 
A kormánybiztos hangsúlyozta, hogy a pályázat segíti a környezetvédelmi célok elérését, az egészséges életmódot, a kerékpáros közlekedés részarányának növelését, illetve annak elérését, hogy Magyarország 2030-ra a legélhetőbb országok között legyen.